Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (Yayınlar)
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/11
Browse
3 results
Search Results
Item Merkezi iş alanlarındaki yük hareketlerine yönelik bir öneri : Pendik uygulaması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Kaya, Mustafa; Tanyaş, MehmetGiderek büyüyen ticaret pazarı, kent merkezindeki konut kullanımının artan işyeri kullanımı talebiyle yok olmasına, konut alanlarının kent merkezi dışında yer seçmesine sebep olmaktadır. Bunun sonucunda kontrolsüz gelişen büyük ölçekli kapalı tüketim mekânları ticari ve toplumsal eğilimi azalmış kent merkezlerinin önüne geçmekte, kent merkezlerinin kültürel ve ticari işlevlerini azaltmakta, yerel perakende işgücü yapısını bozmakta, küçük ölçekli mevcut perakende ağını olumsuz etkilemekte, kent içi trafik yoğunluğu ve yükünü arttırmaktadır. Oysa bir kentin algılanmasında ve kimliğinin oluşumunda en belirleyici etken geleneksel ve tarihsel süreç ile oluşan Merkezi İş Alanlarıdır. Bölgeye gelen insanların bu alanlardaki ziyaret ve alış veriş sürelerinin arttırılması, küçük sermayeye dayalı perakendecilerin güçlendirilmesi ve küresel rekabet şartlarına ayak uyabilmeleri için desteklenmeleri gerekmektedir. Geçmişin kent merkezi kavramının günümüz koşullarında irdelenerek yeniden inşa edilmesini sağlamak bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Bu bakış açısıyla, geleneksel şekilde oluşmuş Merkezi İş Alanlarının (MİA) geliştirilmesi ve sürdürülebilir bir ticaret yapısının oluşturulması için iki önemli unsurun bir arada düşünülmesi ve planlanması gerekmektedir. Bunlar; insan ve yük hareketleridir. Bu çalışmada kentsel merkezlerdeki yük hareketleri üzerinde durularak, kentsel yüklerin kent içinde yarattığı olumsuzlukların giderilmesine yönelik çözüm yolları araştırılmıştır. Bu kapsamında çalışma bölgesi olarak Pendik Merkezi İş Alanı seçilmiş, alanda bulunan işyerleri ile ilgili ayrıntılı saha araştırması ve anket çalışmaları yapılmış, bu doğrultuda Pendik Merkezi İş Alanı Bölgesi için bir öneride bulunulmuştur.Item Tedarik zinciri ve analizi yöntemlerinin bir hazır giyim ağına uygulanması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-03-31) Sefai, Mehmet Sinan; Sümen, HalefşanTürkiye‘de organize hazır giyim perakendeciliğinin başlaması son 15 yıllık bir süreci kapsamaktadır, bundan önce tüketici talebi bağımsız mağazalar, bayi mağazaları, belli başlı çok katlı mağazalar ve açık pazarlardan giderilmiştir. Hazır giyim pazarı müşteri beklentilerinin değişmesi, ekonomik krizler, bayilerin bir disiplin altına alınamaması ve alışveriş merkezlerinin sayısının artması ile organize hazır giyim perakendeciliğine doğru bir yönelim göstermiştir. Yabancı firmaların Türkiye pazarına girmesi ile rekabet artık kaçınılmaz bir hale gelmiş, rakiplerin satın alma güçleri, servis kaliteleri, organizasyonları ve tedarik zincirleri ile rekabet etmek için yerli firmalar da rakipler ile benzer tedarik zinciri ilkelerini kullanmaya başlamışlardır. Hazır giyim pazarında tüketici talepleri zaman içinde modanın da etkisiyle daha sık değişen, tahmin edilmesi gittikçe zorlaşan bir hal almıştır. Bunun neticesinde, perakendeciler başta moda ürünleri olmak üzere ürünleri kısa bir süre içinde geliştirmek, üretmek ve sergilemek zorunda kalmışlardır. 'Hızlı moda' kavramı, hazır giyimde üretim süresini ay ve yıllardan, haftalara ve aylara düşmüştür. Tüketicilerin artan fiyat duyarlılığı sayesinde perakendeciler daha düşük maliyetli üretimin yollarını aramışlar, fakat bunu ürünlerin üretildiği birbirine uzak noktalardan, ürünlerin satıldığı mağazalara etkin bir şekilde dağıtma becerisiyle birleştirerek yapmak zorunda kalmışlardır. Perakendecilerin tedarik zincirlerinin en önemli noktasında oldukları, üretim ile tüketimin arasında yer aldıkları gerçeği gün geçtikçe daha iyi bir şekilde fark edilmiştir. Bu nedenle, hazır giyim perakendecileri yalnızca yatay düzeyde birbirleriyle rekabet etmekle kalmayıp aynı zamanda dikey düzeyde tedarik sistemlerinin verimliliği ve etkinliği açısından da rekabet içindedirler. Tezimde giriş bölümünde tekstil endüstrisinin temel çıktıları, Türkiye hazır giyim perakende sektörünün yapısı, pazar büyüklüğü ve geçirdiği değişim anlatılmıştır. İkinci bölümde perakende lojistiği ve hazır giyim tedarik zincirinin yapısı anlatılmıştır, tedarik zincirinin karşılaştığı temel zorluklar ortaya konmuştur, yalın ve çevik tedarik zinciri yaklaşımları hazır giyim perakendeci açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü ve dördüncü bölümde pazar odaklı tedarik zinciri yapısı, karşılaştığı zorluklar anlatılmış hazır giyim sektörünün çevik ve yalın tedarik zincirlerinin nasıl bir karışımına gereksinim duyduğuna cevap aranmıştır, hızlı yanıt sistemi incelenmiştir. Sonuç bölümünde Türkiye‘de belli başlı hazır giyim perakendecilerinin üst düzey yöneticileri ile yüz yüze yapılan anketler ile firmaların değişen tüketici beklentilerine ve pazardaki rekabete tedarik zincirlerini nasıl adapte ettiklerini öğrenmek amaçlanmıştır.Item Perakende sektöründe stok yönetimi ve otomasyon(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-04-19) Gülhan, Seyhan; Tanyaş, MehmetÜretimden son kullanıcıya ulaşmasını sağlayan zincirin önemli halkalarından biri olan lojistik ve son kullanıcıların alış veriş kültürü içerisinde daha geniş yer kaplayan organize perakendedir. Birinci bölümde Dünya da ve Türkiyedeki lojistik faaliyetleri ile organize perakende deki gelişmeler ele alındı. Bu gelişmelerin getirmiş olduğu yeni çalışma modelleri ve gelişen teknolojiden faydanılan hizmetler gösterildi. İkinci bölümde lojistik ve perakendenin ortak konusu olan stok kavramını incelendi. Stok yönetim şekilleri , stokların oluşturduğu maliyetler , müşteri memnuniyeti olan ilişkisi belirtildi. Üçüncü bölümde uygulaması yapılmış bir Otomasyon çalışması ele alındı. Uygulama öncesi durum ele alınarak geliştirilmesi gereken bölümler numaretik olarak sıralandı. Sıralama operasyon işleyişi gözönüne alınarak gerçekleştirildi. Uygulama sonucunda eski durum ile yeni durum karşılaştırılarak sağlanan katmadeğer ölçüldü. Ele alınan uygulama nihai olmayıp ihtiyaç ve oluşan taleplere göre geliştirilecek şekilde kurgulanmıştır. Karar verici konumunda bulunanların doğru bilgiye kısa süre de ulaşması temel hedeflerden biri olmuştur.